خرداد 91 - به یاد رزمندگان لشکر 41 ثارالله (بزمان)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با کسى که روزى روى بدو آورده شریک شوید که او توانگرى را سزاوارتر است و روى آوردن بخت بر وى شایسته‏تر . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسعود میرزاده[158]
دین دار آن است که در کشاکش بلا دین دار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح، چه بسیارند اهل دین.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی ###@وطنم جزین@### سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید شهدای مهاجر شرق کلبه درویشی یادداشت های حبیب اله حاجی زاده سرچشمه عدالت و فضیـلت مهــدی (ع) است تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر .: شهر عشق :. بازگشت نیما عشق سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir دانلود سوالات کارشناسی ارشد رویابین نمی دونم بخدا موندم کوثر ولایت احساس ابری از یک انسان * امام مبین * دوستانه شهدا شرمنده ایم دکتر علی حاجی ستوده جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira آخرالزمان وب سایت شهید کاظمی دیر تش باد ( کوچکترین مدرسه دنیا ) بچه های قلم شهید محمد عبدی نگارنامه فرزندان عاشورا اسپیدز - تمدن خاموش افلاکیان رایحه ظهور کانون وبلاگ های مهدوی موعود وب سایت ختم صلوات شناخت رهبری ساجد ( سایت جامع دفاع مقدس ) پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان سایت خبری روابط عمومی سپاه پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت تبیان کتاب اول وزارت دفاع شهاب مرادی همشهری آنلاین صدا و سیما فرهنگ نیوز خورشید نیمه شب شهدای گمنام bazman آفتاب پنهان تبیان انجمن عدالت ( شهدای ترور ) راسخون امید وصل فهرست وب سایت ها سایت جامع فرهنگی شهید آوینی برنامه زاویه جامانده ثارالله(خاطرات جنگ از زبان کوچکترین رزمنده جنگ) ابوتراب - سایت تخصصی امیرالمومنین (ع) امانتدار امام

     مبعث پیام آور وحی، پیامبر نور و رحمت بر مسلمانان جهان مبارک باد

مبعث مبارکباد

من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم.

   ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد         دل رمیده ما انیس و مونس شد

             نگارمن که به مکتب نرفت وخط ننوشت                       بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

         ببوی او  دل  بیمار عاشقان  چو صبا                                       فدای عارض نسرین وچشم نرگس شد

 

 


  
  

تسلیت ایام

بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است.

درباره حبس امام موسی (ع) به دست هارون الرشید شیخ مفید در ارشاد روایت می کند که علت گرفتاری و زندانی شدن امام، یحیی بن خالد بن بر مک بوده است زیرا هارون فرزند خود امین را به یکی از مقربان خود به امام جعفربن محمد ابن اشعث که مدتی هم والی خراسان بوده است سپرده بود و یحیی بن خالد بیم آن را داشت که اگر خلافت به امین برسد جعفربن محمد را همه کاره دستگاه خلافت سازد و یحیی و بر مکیان از مقام خود بیفتند.

جعفر بن محمد بن اشعث شیعه بود و قایل به امامت موسی (ع) و یحیی این معنی را به هارون اعلام می داشت. سرانجام یحیی پسر برادر امام را به نام علی بن اسماعیل بن جعفر از مدینه خواست تا به وسیله او از امام و جعفر نزد هارون بدگویی کند. گویند امام هنگام حرکت علی بن اسماعیل از مدینه او را احضار کرد و از او خواست که از این سفر منصرف شود. و اگر ناچار می خواهد برود از او سعایت نکند. علی قبول نکرد و نزد یحیی رفت و بوسیله او پیش هارون بار یافت و گفت از شرق و غرب ممالک اسلامی مال به او می دهند تا آنجا که ملکی را توانست به هزار دینار بخرد. هارون در آن سال به حج رفت و در مدینه امام و جمعی از اشراف به استقبال او رفتند. اما هارون در قبر حضرت رسول (ص) گفت یا رسول الله از تو پوزش می خواهم که می خواهم موسی بن جعفر را به زندان افکنم زیرا او می خواهد امت ترا برهم زند و خونشان بریزد. آنگاه دستور داد تا امام را از مسجد بیرون بردند و او را پوشیده به بصره نزدوالی آن عیسی بن جعفربن منصور بردند. 

ادامه مطلب...

  
  

مردم بلوچستان همواره یکی از پایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده اند.قومی که با غیرت مثال زدنی خویش همواره سرحدات مرزی کشور را از هر گونه گذندی در برابر تهدیدات خارجی حفظ کرده اند . قومی که با وجود سکونت در مناطق خشک و خشونت طبیعت هرگز از قهر طبیعت و کمبود امکانات زندگی لب به سخن نمی گشاید و تنها مالامال از یک اندیشه هستند و آن " عشق به ایران " است .

اما با این وجود و با گذشت سی و سه سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایران هنوز بسیاری از روستاهای این خطه از میهن مان با رنج بی آبی و کمبود برق و نبود امکانات سواد آموزی دست و پنجه نرم می کنند.

اینک این مسؤولین نظام هستند که با درایت خویش و توجه ویژه تر به مردم با غیرت این خطه از ایران اسلامی ، قدمی هر چند کوچک در راستای کاهش آلام آنها بردارند.

انشاالله


91/3/22::: 6:25 ع
نظر()
  
  


مشکل‌ آفرینی‌ها و کارشکنی‌های‌ «بنی‌ صدر» آن‌ قدر برای‌ رزمندگان‌ و فرماندهان‌ ایرانی‌ عذاب‌آور شده‌ بود که‌ پس‌ از بر کناری‌ وی‌ از فرماندهی‌ کل‌ قوا، به‌ پیشنهاد و استقبال‌ همه‌ فرماندهان‌ جنگ‌ قرار شد عملیاتی‌ که‌ در جبهه‌ «دارخوین» در حال‌ انجام‌ بود، به‌ علامت‌ رضایت‌ از این‌ کار حضرت‌ امام، «فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا» نامگذاری‌ شود. نیروهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ مدت‌ 4 ماه‌ بدون‌ سر و صدا و جلب‌ توجه‌ دشمن‌ و در نزدیکی‌ نیروهای‌ عراق، شبانه‌ یک‌ کانال‌ به‌ طول‌ 1300 متر و به‌ شکل‌ «T» حفر کردند که‌ انتهای‌ آن‌ وارد میدان‌ مین‌ در جلوی‌ خاکریز و خط‌ آتش‌ دشمن‌ شده‌ بود. 

پیشانی‌ این‌ کانال‌ به‌ موازات‌ خط‌ آتش‌ دشمن‌ و به‌ فاصله‌ 400 تا500 متر قرار داشت. در این‌ حمله، نیروهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عمل‌ کننده‌ و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پشتیبانی‌ و پدافند را به‌ عهده‌ داشتند. قرار بود در ساعت‌3 و30 دقیقه‌ بامداد21 خرداد ماه‌1360 حمله‌ آغاز شود. ساعت‌11 شب، خبر برکناری‌ بنی‌ صدر از فرماندهی‌ کل‌ قوا توسط‌ امام‌ خمینی4))، از رادیو پخش‌ شد و وضعیت‌ در بهترین‌ حالت‌ ممکن‌ قرار گرفت. 

این‌ عملیات، خود کلیدی‌ برای‌ باز شدن‌ طلسم‌ محاصره‌ آبادان‌ و آزمایشی‌ برای‌ عملیات‌ بزرگ‌ ثامن‌ الائمه(7) بود. در این‌ حمله‌ با3 کیلومتر پیشروی، مواضع‌ محکم‌ و مهم‌ دشمن‌ در این‌ جناح‌ به‌ تصرف‌ درآمده‌ و دست‌ کم‌32 دستگاه‌ تانک‌ و نفربر منهدم،و تعداد1496 تن‌ از نیروهای‌ دشمن‌ کشته، زخمی‌ و اسیر شدند. در راه‌ بدست‌ آوردن‌ این‌ پیروزی،120 تن‌ از برادران‌ سپاهی‌ به‌ شهادت‌ رسیدند. این‌ عملیات‌ توسط‌ سردار رحیم‌ صفوی‌ و شهید حسن‌ باقری‌ طراحی‌ و اجرا گردید که‌ فرماندهی‌3 محور اصلی‌ آن‌ را شهیدان‌ منصور موحدی‌- پهلوان‌ نژاد و رضا رضایی‌ بعهده‌ داشتند. 

نام‌ عملیات: فرمانده‌ کل‌ قوا- خمینی‌ روح‌ خدا 

زمان‌ اجرا1360/3/21 

تلفات‌ دشمن‌ (کشته، زخمی‌ و اسیر) : 1496 

مکان‌ اجرا: منطقه‌ عمومی‌ دارخوین‌ 

ارگان‌های‌ عمل‌کننده: سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با پشتیبانی‌ و پدافند ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی 

‌ اهداف‌ عملیات: پیشروی‌ در مواضع‌ دشمن‌ نفوذی‌ و انهدامی‌ 


  

صلوات


یا ابا صالح ( عج )

ای امید همه ی قلب دو  عالم  مپسند!
از تو  نومید  شود  ذره ی  بی مقداری!


  
  

 

سرگذشت حضرت زینب علیها السلام:

بنا به قول مشهور، حضرت زینب ‏علیها السلام سومین فرزند فاطمه زهرا علیها السلام در روز پنجم جمادى‏الاول سال پنجم یا ششم هجرى چشم به جهان گشود. در این زمان، پیامبر اکرم ‏صلى الله علیه وآله در خارج از مدینه بودند. امیرالمؤمنین‏ علیه السلام نام‏گذارى این کودک را به تاخیر انداختند تا رسول خدا صلى الله علیه وآله به مدینه برگشتند. آن حضرت به فرمان الهى نام این مولود مبارک را زینب گذاشتند و توصیه فرمودند که این طفل را همواره گرامى بدارید؛ چون او شبیه جده‏اش خدیجه کبرى ‏علیها السلام است.  ادامه مطلب...

  
  

میلاد با سعادت امام علی (ع) مجری عدالت ، یار مستضعفان ، یار و همراه پیامبر (ص) بر عموم مسلمین و آزادگان جهان مبارک و همچنین روز پدر را نیز تبریک و تهنیت می گوییم.

بنا به نوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفیل (1) بطرز عجیب و بیسابقه‏اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست،محقق دانشمند حجة الاسلام نیر گوید: 

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏ 
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏ 
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست 

پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است (2) 

اما ولادت این کودک مانند ولادت سایر کودکان بسادگى و بطور عادى نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوى توأم بوده است مادر این طفل خدا پرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى میکرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا مینمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند زیرا تا باین کودک حامل بود خود را مستغرق در نور الهى میدید و گوئى از ملکوت اعلى بوى الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد.  ادامه مطلب...

91/3/15::: 9:23 ص
نظر()
  
  

در بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب، یاد و خاطره امام عظیم الشان و قیام پانزده خرداد را گرامی می داریم. 


  
  

دوران حیات پربرکت امامت ایشان مصادف با خلافت مأمون و معتصم عباسی است که قریب دو سال، امام در عصر خلافت معتصم می زیسته و بقیه عمر پربرکت خود را در زمان خلافت مأمون گذرانده است.

به گزارش مهر امام محمد بن علی الجواد(ع) بنا به روایت شیخ مفید و نوبختی و دیگر رجالیون، به سال 195 ق. در ماه مبارک رمضان در مدینه، به دنیا آمد و در ذیقعده سال 220 ق. به شهادت رسید. دوران حیات پربرکت امامت ایشان مصادف با خلافت مأمون و معتصم عباسی است که قریب دو سال، امام در عصر خلافت معتصم می زیسته و بقیه عمر پربرکت خود را در زمان خلافت مأمون گذرانده است.
 
امین در سال 194 ق. برادرش مأمون را از ولیعهدی عزل و پسرش موسی را به ولیعهدی انتخاب و در سال 195 ق. علی بن عیسی را به فرماندهی سپاه منصوب و متوجه خراسان جهت جنگ با مأمون کرد و مأمون نیز، طاهر بن حسین را به فرماندهی سپاه منصوب و او را به جنگ علی بن عیسی، به طرف همدان فرستاد و سپس طاهر در جنگی او را به قتل رساند.
 
ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >